برخورد با قاچاق کالا تامین کننده امنیت روانی و اقتصادی جامعه

برخورد با قاچاق کالا تامین کننده امنیت روانی و اقتصادی جامعه

مراغه - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار ویژه مراغه با تاکید بر برخورد با قاچاق کالا و ارز در این شهرستان گفت: مقابله با این پدیده شوم، موجب تامین امنیت روانی و نظم و آرامش اقتصادی در جامعه می شود.

 

 

ظفر محمدی روز پنجشنبه در نشست کمیته مبارزه با قاچاق کالا و ستاد تنظیم بازار مراغه افزود: با توجه به در پیش بودن روزهای پایانی سال و رونق بازار عید، تمهیدات لازم برای مقابله با هرگونه قاچاق کالا در این شهرستان توسط دستگاه های انتظامی و نظارتی انجام می شود.
وی ادامه داد: نیروهای انتظامی و دستگاه های نظارتی با حساسیت بیشتری در این ایام نسبت به ورود، توزیع و عرضه هرگونه کالای قاچاق از جمله مواد محترقه و آتش زای غیرمجاز که موجب سلب آرامش شهورندان می شود؛ اقدامات مناسبی انجام می دهند.
وی اضافه کرد: نظارت بر مراکز عرضه و فروش شب عید در زمینه لوازم خانگی، محصولات کشاورزی و نیز محصولات دارویی و پزشکی به صورت مستمر و ویژه با همکاری نیروی انتظامی، ادارات صنعت، معدن و تجارت، دانشکده علوم پزشکی، جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی و دستگاه قضائی اجرا می شود.
وی گفت: پیشگیری از قاچاق کالا و محصولات غیرمجاز خارجی، با فرهنگ سازی از طریق رسانه ها برای استفاده آحاد مردم از محصولات داخلی و ایرانی به ویژه در خرید های شب عید تحقق می یابد.
دادستان عمومی و انقلاب مراغه نیز در این نشست با تاکید بر برخورد قاطع با متخلفان در زمینه قاچاق کالا گفت: دستگاه قضائی با قاطعیت تمام با قاچاق مواد مخدر، کالاهای غیرمجاز و قاچاق، مشروبات الکلی و مواد محترقه برخورد کرده و در این زمینه هیچ گونه مماشاتی با متخلفان نخواهد کرد.
علی دلداری افزود: با توجه به فرارسیدن روزهای پایانی سال و نزدیک شدن به آیین های چهارشنبه سوری تاکنون 60 هزار عدد انواع مواد محترقه قاچاق و غیرمجاز در این شهرستان کشف شده و با متخلفان در این زمینه برخورد شده است.
وی با اشاره به لزوم ایجاد نمایندگی سازمان جمع آوری اموال تملیکی در این شهرستان ادامه داد: ایجاد این مرکز با توجه به حجم بالای مقابله با قاچاق کالا در این منطقه از استان ضروری است.
مدیر جهاد کشاورزی مراغه نیز در این نشست با اشاره به اجرای تمهیدات لازم برای تنظیم بازار شب عید گفت: برنج، شکر، گوشت سفید و گوشت قرمز مورد نیاز برای تامین نیازهای بازار و مردم در این ایام توسط این سازمان آماده شده است.
محمد نریمانی افزود: میوه شب عید نیز برای عرضه در بازار تامین شده و بر اساس تمهیدات لازم از 24 اسفندماه توزیع این محصولات که شامل پرتقال و سیب بوده، آغاز می شود.
وی اضافه کرد: با توجه به آغاز فعالیت های کشاورزی و باغی در روزهای آینده در این شهرستان 11 عامل توزیع کود و 17 مرکز عرضه سموم کشاورزی، نیازهای باغداران و کشاورزان این منطقه را تامین می کنند.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مراغه در این نشست نیز گفت: گروه های بازرسی این اداره در روزهای پایانی سال و نیز ایام نوروز بر فعالیت واحدهای صنفی در بازار نظارت مستمر دارند.
ایوب خیرالهی افزود: نظارت بر عرضه و فروش محصولات مجاز در بازار شب عید و قیمت این کالاها توسط بازرسان این اداره مورد رصد قرار می گیرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 19 اسفند 1395برچسب:, | 12:40 | نويسنده : شهروند مراغه ای |